افزودن به علاقمندی ها
برای افزودن به لیست علاقمندی ها ابتدا باید به حساب کاربری خود وارد شوید و یا در صورتی که هنوز ثبت نام نکرده اید، ثبت نام کنید.
الوار چهار تراش رامبری شده پالونیا تخته چهار تراش پائولونیا
ویژگی های محصول

الوار چهار تراش رامبری شده پالونیا هیبرید طب جو

یا تخته چهار تراش پالونیا هیبرید خشک شده بر حسب ، متر مکعب الوار چهار تراش رامبری شده میباشد.

الوار پالونیا از لحاظ استحکام از چوب روسی قوی تر و از لحاظ سبکی بسیار سبکتر و با ارزش تر هست ، هر متر مکعب الوار چهار تراش رامبری شده پالونیا با رطوبت پانزده درصد خشک حدود سیصد کیلو گرم هست که اکنون حدود سی میلیون تومان ارزش دارد.

بعد از برش چوب درخت از مزرعه ، مجددا ریشه پالونیا جوانه میزند و رشد میکند و تا ده دوره برداشت محصول تکرار میشود . مقاوت چوب پالونیا در برابر حرارت و آتش تا دمای حدود چهارصدو بیست تا چهارصد و پنجاه درجه سانتیگراد است ، بنابراین در محصولات چوبی با مقاومت دمایی بالا بسیار مفید است.چوب پالونیا عایق رطوبت و برودت هست و برای تولید تخته اسکی و قایق سازی و دکوراسیون داخلی نرده ، پله ، پرده چوبی و منبت درشت و خراطی و میز و کمد و صندلی و آلاچیق و ترمووود نمای ساختمان و ... کاربرد دارد و خاصیت رزوناس خوبی که الوار پالونیا دارد برای ساخت ابزار موسیقی مانند گیتار و تار و ... بسیار مناسب هست زیرا مشخصات اکوستیکی ابزار آلات موسیقی ساخته شده از چوب پالونیا با تغییر آب و هوا حفظ می شود .

چوب پالونیا راست تار، نرم، روشن، صاف و بسیارسبک است و براحتی در هوای آزاد بدون باران طی حدود یک ماه خشک می شود. این چوب دارای خاصیت مقاومت بالا در برابر آتش گرفتن دارد ، به همین دلیل ذغالی بسیار با دوام تولید می کند.

ضریب همکشیدگی چوب پالونیا کمتر از چوب سوزنی برگان و سایر پهن برگان است. مراحل خشک کردن چوب پالونیا در دمای دستگاه خشک کن حدود ۶۰ درجه سانتی گراد بمدت حدود ۱۲ ساعت ، موجب کاهش رطوبت تا حدود ۲۰ درصد میشود و تغییر شکلی در ظاهر چوب ایجاد نمی شود در صورتیکه ، چوب صنوبر کج شده و می شکافد. چوب پالونیا در مقابل پوسیدگی هم مقاوم می باشد و خاصیت رزونانسی خوبی دارد.

چوب پالونیا به رنگ روشن و با رگه های طبیعی زیبا و بدون گره است که براحتی میشود روی آن عملیات مختلف را انجام داد. در مقایسه با گونه های دیگرچوب، چوب درخت پالونیا شکل خود را بدون خمش و پیچ و تاب حفظ میکند.

چوب پالونیا هیبرید یکی از سبک ترین چوب های روی زمین است و سختی آن نیز خوب است و بعد از فرایند خشک کردن ، به میزان بسیار زیادی نسبت به نفوذ رطوبت مقاوم است. مقاومت در برابر خوردگی، اسید و قلیا از ویژگی های منحصر بفرد این چوب است. پالونیا چوبی سبک دارد که در عین سبکی به سادگی دچار سایش نمی شود؛ چوب پالونیا براحتی خرد نمی شود ولی بخاطر نرمی آن براحتی تراشیده شده و رنگ پذیری بسیار عالی دارد.

کاربردهای چوب با ارزش درخت پالونیا بسیار گسترده است و از تمام قسمت های درخت آن می‌شود استفاده کرد. چوب پالونیا بسیار سبک و قابل انعطاف و در عین حال محکم و بسیار بادوام است به سهولت خشک می شود، اعوجاج پیدا نمی کند و به سادگی شکاف یا ترک بر نمی دارد و فرم دهی بالایی نیز دارد. صنایع درب و پنجره و میز و مبلمان ساخته شده با چوب پالونیا حتی در مناطق مرطوب هم بسیار کاربردی است که به زودی شاهد تحول اقتصادی و اشتغالزایی بسیار خوبی توسط چوب پالونیا هیبرید در صنعت چوب میهن عزیزمون ایران خواهیم بود .

صنعت زراعت چوب درختان پالونیا هیبرید کاربردی ترین و سودآورترین درختان در بین انواع زراعت چوب در شرایط کشاورزی کم آب کشورمان هست.

یک درخت پالونیا هیبرید اصلاح شده پنج ساله در مزرعه با آب و خاک شیرین کشاورزی در شیراز ارتفاعی حدود ۱۵ متر دارد که قطر آن ۴۰ سانتیمتر و حجم چوب مفید آن حدود یک مترمکعب گردبینه است که حدود نیم متر مکعب الوار چهار تراش پالونیا قابل بهره برداری صنعتی دارد که هر چه بماند بزرگتر و باارزش تر میشود و اگه درخت بریده نشود و چوبش برداشت نشود تا حدود ۳۰۰ سال عمر میکند.

در حالی که درختان صنوبر و چنار که بسیار پر آب هستند و چوبشان ارزش تجاری روسی را ندارند و در کشور بیابانی ما اکنون کاشتشان عاقلانه نیست ، درخت کاج طی حدود چهل و پنج سال به این قطر میرسد و درخت بلوط هم در طول حدود ۴۰ سال به این قطر می رسد.هر چند متاسفانه جنگل های بلوط زاگرس در اثر آتش سوزی و آفت ها و برخی افراد برای تولید زغال در حال نابودی است .

 

  • تضمین سلامت و اصالت کالا
  • 35,000,000 تومان
    29,000,000 تومان
موجود نیست

الوار چهار تراش رامبری شده پالونیا هیبرید طب جو

یا تخته چهار تراش پالونیا هیبرید خشک شده بر حسب ، متر مکعب الوار چهار تراش رامبری شده میباشد.

اکنون قیمت الوار پالونیا و چوب پالونیا هیبرید طب جو تقریبا متناسب با قیمت الوار و چوب روسی میباشد هر چند کیفیت و ارزش بالاتری دارد .

برای ثبت سفارش عمده آماده قرارداد با کارخانه های مصرف کننده انواع چوب و پخش کنندگان عمده الوار و چوب در سراسر کشور ایران بصورت تحویل مستقیم میباشیم .

09173056193

به امید سبز شدن وطن عزیزمان ایران


طراحی و ساخت وبسایت توسط www.shopikar.com