خواص و آنالیز برگ نهال پالونیا و درخت پائولونیا هیبرید طب جو کاربرد برگ پالونیا
1400/4/12

در این مقاله و تحقیق میدانی ما به کمک همکاران و کشاورزان عزیزمون بررسی و آنالیز روی برگ پالونیا هیبرید طب جو در استان فارس اطراف شیراز انجام داده ایم که خلاصه و نتیجه آن در زیر مستند آورده ایم . به امید سبز شدن وطن عزیزمان ایران.

برگ های پهن پالونیا دارای پرزهای ریز سوزنی و نرمی هستند که مانع از تبخیر سطحی آب برگ میشوند و به عنوان محافظ و تله بیولوژیک عمل میکنند . مهمترین عمل یک درخت در طبیعت با فتوسنتز در برگ گیاه ، کربن هوا را جذب و اکسیژن تولید میکنند ،که این عمل در برگ های درخت پالونیا بصورت نادر و بسیار عالی است . برگ های پالونیا دارای پروتئین کافی برای تغذیه یا علوفه دام هم بصورت برگ تازه و هم بصورت برگ خشک برای دامداری ها استفاده میشود بطوریکه گاوهایی که با برگ پالونیا تغذیه میشوند کلسیم شیرآنها بیشتر و با ارزش تر هست .برخی شرکت های داروسازی از برگ های پالونیا در تولید داروی برونشیت ، تیفوس شکمی و داروی بیماریهای کبدی ، تسکین سرفه و کاهش خلط استفاده کرده اند.

در آنالیز آزمایشگاهی که روی برگ های پالونیا هیبرید طب جو در شیراز انجام شد عناصر نیتروژن یا ازت ، فسفر ، پتاسیم ، منگنز ، آهن ، روی و مس بررسی شدند .

همانطور که در عکس زیر در جدول آنالیز برگ پالونیا طب جو مشاهده میفرمایید، نیتروژن داخل برگ های پالونیا بالاست و بهترین گیاه برای تبدیل خاک فقیر به خاک حاصلخیز کشاورزی هست و برای تولید کود برگ فوق العاده است و برای علوفه دام از یونجه غنی تر هست و با توجه به چرخه فتوسنتز استثنایی سی فور در برگ ها بیشترین میزان تولید اکسیژن برای هوا را در بین گیاهان دارد و حتی در غیاب نور هم فتوسنتز را ادامه میدهد و اکسیژن تولید میکند . این درخت خودش مولد هیچ آفتی نیست ولی اگه آفتی مثل شته از درختان دیگه به آن منتقل شود باز هم بدون سمپاشی مقاوم هست و به روش های بیولوژیک فرصت مبارزه با آفات را داریم . ضمن اینکه برگ های پالونیا با پرزهایی که دارد برای آفات ریز به عنوان تله بیولوژیک عمل میکند، بعد از خزان یا چیدن برگ ها به سرعت خشک میشود و در مدت زمان کوتاهی بطور طبیعی در طبیعت بصورت کود برگ تجزیه و قابل جذب برای ریشه درخت ها میشوند.بنابراین برای تولیدی های کود برگ ، برگ پالونیا بسیار مفید و با ارزش است.


Paulownia hybrid Iran  آنالیز برگ پالونیا هیبرید طب جو پالونیا شیراز پالونیا هیبرید طب جو نهال پائولونیا هیبریدی انواع نهال پالونیا درخت پالونیا هیبرید پالونیا کرمان پالونیا رفسنجان نهال پالونیا هیبرید پالونیا شیراز پالونیا هیبریدی

در جدول فوق آنالیز برگ پالونیا دو گونه دیگه از پالونیا در سن های مختلف که در کشور چین و ژاپن رشد و تست شده را برای مقایسه آورده شده است.

به امید سبز شدن وطن عزیزمان ایران

به امید ایرانی آباد و شاد

نظرات کاربران
شما هم می توانید در مورد این مقاله نظر دهید
افزودن نظر جدید
برای ثبت نظر ابتدا باید به حساب کاربری خود وارد شوید و یا در صورتی که هنوز ثبت نام نکرده اید، ثبت نام کنید.
افزودن نظر جدید
برای ثبت نظر ابتدا باید به حساب کاربری خود وارد شوید و یا در صورتی که هنوز ثبت نام نکرده اید، ثبت نام کنید.
طراحی و ساخت وبسایت توسط www.shopikar.com