طرح توجیهی زراعت چوب پالونیا هیبرید اصلاح شده طب جو سال 1400 نهال پالونیا از قلمه پالونیا هیبرید قیمت درخت پالونیا
1399/12/14

طرح توجیهی زراعت چوب پالونیا هیبرید اصلاح شده طب جو سال 1400 طرح توجیهی کاشت درخت پالونیا هیبرید طرح اقتصادی کشاورزی زراعت چوب پالونیا و قیمت درخت پالونیا برای عملکرد بهتر در یک هکتار بیشتر از هشتصد عدد نهال پالونیا هیبرید اصلاح شده طب جو را توصیه نمیکنیم. برای برداشت تجاری باید زمین و آب کشاورزی با شوری کمتر از سه هزار میکروزیمنس باشد ترجیحا مالک باشد چون بعد از هر دوره برش محصول مجدد ریشه جوانه میزند و رشد میکند و تا ده دوره محصول قابل برداشت تکرار میشود . هر عدد نهال پالونیا هیبرید اصلاح شده طب جو اکنون هشتادو پنج هزار تومان هست که در هکتار : * حداکثر هزار عدد نهال میشه 85 میلیون تومان. * حدود 30 میلیون تومان جهت اجرای آبیاری قطره ای * حدود 60 میلیون کوددهی برای پنج سال * حدود 15 میلیون بیل مکانیکی و تراکتور برای کانال کشی و اصلاح خاک * حدود 60 میلیون تومان کارگر نگهداری برای پنج سال که شامل آبیاری دو نوبت در هفته هر درخت حدود صد لیتر آب بصورت قطره ای و علف کنی و هرس شاخه های فرعی و سم پاشی و ... جمع سرمایه گذاری طرح طی پنج سال : 85+30+60+15+60 = 250 ملیون تومان درآمد سال پنجم از اولین برداشت تجاری: به قیمت امروز هر متر مکعب الوار چهار تراش پالونیا حدود 10 میلیون تومان هست که هر درخت پنج ساله پالونیا هیبرید اصلاح شده طب جو که چهل سانت قطر دارد و حدود پانزده متر ارتفاع دارد که هفت متر تنه صاف دارد حدود سه تا پنج ملیون تومان اکنون ارزش دارد که بعد از برش اول مجددا ریشه جوانه میزند و رشد میکند و تا ده دوره تکرار میشود. جمع برداشت از هزار عدد نهال با این ابعاد درخت میشه حداقل سه میلیارد تومان درآمد که اگه افت هزینه برش و حمل جابجایی و کارگر و عمده فروشی بار در نظر بگیریم به قیمت امروز حداقل 2 میلیارد و 800 میلیون تومان دوره اول برداشت سود دوره اول طرح=2 میلیارد و550 میلیون تومان برای دوره پنج ساله دوم تا دهم برداشت : هزینه کود و آبدهی و نگهداری= 120 میلیون تومان درآمد دوره دوم به بعد= 3 میلیارد تومان سود دوره دوم به بعد= 2میلیاردو 880 میلیون تومان. درصورتیکه بجای دوره برداشت چوب 5 ساله از دوره برداشت چوب 10 ساله پالونیا هیبرید طب جو استفاده شود که قطر تنه هر درخت به حدود یک متر برسد و هفت متر تنه صاف داشته باشد که حداقل 6 متر مکعب چوب گردبینه در مزرعه دارد میزان سوددهی طرح حدود 7 برابر میشود، بنابراین بهینه ترین زمان برداشت محصول زراعت چوب پالونیا هیبرید اصلاح شده طب جو برای تاجران و سرمایه گذاران بین سالهای هشت تا ده سالگی درخت هست و اولین زمان تجاری برداشت محصول بعد از سال پنج یا حداقل قطر تنه چهل سانتیمتر هست . به امید سبز شدن وطن عزیزمان ایران

طرح توجیهی زراعت چوب پالونیا هیبرید اصلاح شده طب جو سال ۱۴۰۰

طرح اقتصادی کشاورزی چوب پالونیا هیبرید از نهال پائولونیا هیبرید اصلاح شده طب جو برآورد و بررسی قیمت درخت پالونیا

مقدمه :

پالونیا هبرید طب جو paulownia hybrid tebjoo

پالونیا يا درخت امپراتريس از هزاران سال پيش در کشور چين کشت می شده است . مردم آن کشورسالهاست درختان پائولونيا را به نشانه خوش يمنی و تقدس در اطراف منزل خود می کارند . اما امروزه با کشف بيشتر خصوصيات چوب و رشد اعجاب انگيز آن موجبات کشت وسيع اين درختان در چين فراهم گرديده است

چرا زراعت چوب از نهال پالونیا قلمه هیبرید اصلاح شده در ایران ؟! 

کشور ما سالهاست واردکننده چوب روسی هست ، تلاش ما تولید وجایگزینی چوبی بسیار باارزش تر با همان قیمت در ایران است، با آب بسیار کمتر از هندوانه و گوجه فرنگی و برنج و لیمو و... مجموعه طبجویان طبیعت بنیان آماده همکاری با واردکنندگان چوب و یا پخش کنندگان بزرگ چوب در کشور میباشد.

در شرکت طب جو ، ما سالها گونه های مختلف پالونیا را از کشورهای مختلف بررسی کردیم و در شهرها و دما ها و ارتفاع های مختلف اجرا کردیم و تفاوت در جنس ، قلمه ، واریته ، روش تولید و عقیم بودن بذرش و مقاومت نهال به گرما و سرما و تنش های دمایی و سرعت رشد و حجم چوب دهی را بررسی کردیم تا بتوانیم بهترین نهال را تولید کنیم که در سراسر کشور رشد اقتصادی داشته باشد و کمترین قیمت نهال پالونیا هیبرید تضمینی را با قرارداد مشاوره ،نظارت و خرید محصول ارائه دهیم . 

نهال پالونیا هیبرید اصلاح شده طب جو با مشاوره و نظارت کاشت و خرید تضمینی محصول با تضمین عقیم بودن بذرش یعنی با تضمین غیر مهاجم بودن درخت پالونیا هیبرید طب جو و با درآمد بسیار عالی است.

تحویل مستقیم و بدون واسطه بهترین نهال پالونیا هیبرید طب جو به کشاورز و سرمایه گذار زراعت چوب پالونیا هیبرید در سراسر کشور .مشاوره رایگان کشت نهال پالونیا هیبرید در ساعت های اداری 09173056193

انواع مختلف نهال پالونیا :

نهال پالونیا ۲۳ گونه رسمی شناخته شده در دنیا دارد که ۹ مدل معمولی و ۱۴ مدل هیبرید است.که هر یک دارای کیفیت های مختلف، رشد و میزان مصرف آب و تحمل شرایط متفاوت میباشد . 

درسال 1781 گیاهشناسی سوئیسی بنام تونبرگ درکتاب فلور ژاپن نام علمی درخت پائولونیا ( پالونیا ) را بر این درخت گذاشت و چند سال بعد دانشمندان چینی این گیاه را در تیره اسکروفولاریا قرار دادند و 9 گونه آن را به نام های زیر شناسایی و طبقه بندی کردند.

1-p. fortunei

2-p. catalpifolia

3-p. elongata

4-p. kawakamii

5-p. fargesii

6-p. taiwainana

7-p. albipholea

8-p. tomentosa

9-p. australis

و 14 گونه رسمی دیگر پالونیا انواع پالونیای هیبریدی هستند که ترکیب ژنتیکی اصلاح شده این نهال ها هستند با کیفیت های متنوع که توسط کشورها و شرکت های مختلف تولید می شوند .

نوع هیبریدی شرکت ما مقاومت دمایی بالاتر و رشد سریعتر و چوب باکیفیت تری تولید می کند و هیچ گونه تهاجم و آفتی برای مزارع مجاور ندارد .

نهال پالونیا هیبرید اصلاح شده طب جو با تضمین عقیم بودن بذرش و تضمین غیر مهاجم بودن نهال پالونیا هیبرید طب جو تحویل داده میشود. 

قیمت بهترین نهال پالونیا هیبرید اصلاح شده طب جو

نهال پالونیا هیبرید اصلاح شده ما بنام طب جو را تولید کرده و با مشاوره ، نظارت کاشت و خرید تضمینی محصول ارائه میدهیم ، قیمت عمده فروشی در سال۱۴۰۲ مبلغ ۹۵ هزار تومان هست.

بهترین سایز برای جابجایی نهال پالونیا هیبرید:

طبق تجربه های ما در مناطق مختلف کشورمون ایران ، بهترین سایز برای جابجایی نهال گلدانی حدود کمتر از یک متر هست.

آبیاری :

میزان مصرف آب با توجه به منطقه و بافت خاک متفاوت هست ، هر درخت در هفته حدود ۵۰ الی ۱۵۰ لیتر آب همراه با تغذیه کودی های مناسب معمول بازار با توجه به بافت خاک منطقه شما و دمای هوا ،فصل ، سن نهال ، سرعت باد و روش آبیاری لازم دارد .

در زمین های پر آب مانند شمال کشور ایران ریشه درخت پالونیا تا عمق حداقل چهار متری خاک مزرعه در زمستان نباید به آب برسید. زیرا ریشه درخت پالونیا در آب نمیتواند حرکت کند و میپوسد.

آب مجاری: مقدار آبی است که برای تولید یک محصول به هر طریق مصرف میشود.

با ۴۰۰هزار لیترآب چی میشه تولید کرد که بصرفه ؟

۲ تن گوجه فرنگی، کیلویی ۵۰۰۰ تومن🍅میشه ۱۰ میلیون تومان.

۲۷ کیلوگوشت گاو کیلویی ۱۰۰ هزارتومن 🥩 میشه ۲میلیون و هفتصدهزار تومان.

۴۰ متر مکعب الوار چهار تراش پالونیا هیبرید طب جو🌳

میشه ۳۲۰ میلیون تومان.   

۱ ماشین پراید ۱۱۰۰ کیلویی 🚗 میشه ۱۳۰ میلیون تومان.

شرایط خاک :

 برای برداشت تجاری بهترین بافت خاک برای پالونیا بافت لومی شنی هست، خاک زمین مزرعه و آب کشاورزی مورد نظر طرح باید شوری کمتر از سه هزار میکروزیمنس داشته باشند،میزان و نوع کوددهی خاک با توجه به منطقه و نتیجه آزمایش خاک متفاوت است.

ترجیحا سرمایه گذار طرح پالونیا هیبرید باید مالک زمین مزرعه باشد چون بعد از هر دوره برش محصول مجدد ریشه جوانه میزند و رشد میکند و تا ده دوره محصول قابل برداشت تکرار میشود.

دما :

تحمل دمایی درخت پالونیا هیبرید اصلاح شده طب جو حدود دمای منفی سی درجه سانتیگراد زمستان تا مثبت پنجاه و پنج درجه سانتیگراد تابستان است .

گل های دارویی پالونیا:

شکوفه های پالونیا به رنگ های سفید بفش صورتی آبی و ترکیبی از این رنگ ها است .

یکی از کاربردهای بسیار عالی درختان بسیار زیبا و سودآور درختان پالونیا هیبرید طب جو با توجه به شهد بسیار عالی شکوفه های پالونیا زنبورداری و تولید عسل دارویی پالونیا و دمنوش شکوفه های دارویی پالونیا هیبرید است . 

گل های دارویی پالونیا کاربرد داروی برونشیت و ریه و تقویت کننده قوی سیستم ایمنی بدن و دستگاه گوارش است.بوی یاس ملایم شکوفه های درختان پالونیا برای صنعت توریسم و گردشگری و عرقگیری بسیار کارآمد است.

برگ های پالونیا هیبرید:

سایه انداز است و چندین برابر سایر درختان اکسیژن تولید میکند زیرا چرخه فتوسنتز قوی تر c4 دارند . 

برگ ها بهترین علوفه دام هستند و برای تولید کود برگ نیز بسیار مفید و کاربردی هستند.

حدود قیمت یک درخت پالونیا هیبرید طب جو ۵ ساله:

اکنون یک درخت ۵ ساله ما در شرایط کشاورزی شیراز که قطر چهل سانت و تنه ۷ متر صاف وارتفاع حدود پانزده متر دارد که حدود دو متر مکعب چوب گردبینه در مزرعه به وزن حدود یک تا دو تن دارد و حدود هفت دهم متر مکعب الوار در کارخانه فرآوری به دارد و اکنون حدود سه تا پنج ملیون تومان گردبینه درخت ارزش دارد که بعد از برش اول مجددا ریشه جوانه میزند و رشد میکندو تا ده دوره تکرار میشود که مثلا درهکتار با حداکثر هزار درخت ، جمعا میشه سه میلیارد تومان درآمد.

تعداد نهال در هکتار :

در یک هکتار حداقل تجاری ۵۵۵عدد با فاصله ۳در ۶ متر هست و حداکثر حداکثر تعداد در هکتار هزار عدد نهال پالونیا هیبرید اصلاح شده طب جو با فاصله ۲ در ۵ متر قابل کشت هست.

فصل کشت نهال:

کاشت نهال گلدانی پالونیا هیبرید طب جو معمولا از فروردین تا شهریور هست ولی در مناطق گرمسیر جنوب ایران از بهمن تا اردیبهشت ماه هست .

کاشت نهال خزان یا ریشه لخت معمولا در اکثر نقاط کشور ما ایران حدود اسفند ماه است.

برآورد کلی سرمایه‌گذاری طرح یک هکتاری پالونیا هیبرید طب جو :

هر عدد نهال پالونیا هیبرید اصلاح شده طب جو اکنون هشتادو پنج هزار تومان هست که

در هکتار :

هزینه های ثابت :

* یک هکتار زمین کشاورزی با آب و خاک که شوری کمتر لز سه هزار میکروزیمنس باشد.

* حداکثر هزار عدد نهال میشه 85 میلیون تومان. 

* حدود 30 میلیون تومان جهت اجرای آبیاری قطره ای 

* حدود 15 میلیون بیل مکانیکی و تراکتور برای کانال کشی و اصلاح خاک 

هزینه های جاری :

* حدود 60 میلیون کوددهی برای پنج سال

* حدود 60 میلیون تومان کارگر نگهداری برای پنج سال که شامل آبیاری دو نوبت در هفته هر درخت حدود صد لیتر آب بصورت قطره ای و علف کنی و هرس شاخه های فرعی و سم پاشی و ... 

جمع سرمایه گذاری طرح طی پنج سال :

85+30+60+15+60 = 250 ملیون تومان است .

درآمد سال پنجم از اولین برداشت تجاری: 

 به قیمت امروز هر متر مکعب الوار چهار تراش پالونیا در کارخانه فرآوری الوار حدود 10 تا ۱۴ میلیون تومان ارزش دارد و تقریبا ۳۰۰کیلو گرم وزن دارد .

هر درخت پنج ساله پالونیا هیبرید اصلاح شده طب جو که چهل سانت قطر دارد و حدود پانزده متر ارتفاع دارد که هفت متر تنه صاف دارد حدود سه ملیون تومان اکنون ارزش دارد که بعد از برش اول مجددا ریشه جوانه میزند و رشد میکند و تا ده دوره تکرار میشود. جمع برداشت از هزار عدد درخت پالونیا هیبریدی با این ابعاد درخت میشه حدود سه میلیارد تومان درآمد که اگه افت هزینه برش وجابجایی و کارگر و عمده فروشی بار هم در نظر بگیریم به قیمت امروز  

حداقل درآمد 2 میلیارد و 800 میلیون تومان 

 دوره اول برداشت 

حداقل سود دوره اول طرح=2 میلیارد و550 میلیون تومان 

برای دوره پنج ساله دوم تا دهم برداشت :

هزینه کود و آبدهی و نگهداری= 120 میلیون تومان 

درآمد دوره دوم به بعد= 3 میلیارد تومان 

سود دوره دوم به بعد= 2میلیاردو 880 میلیون تومان. 

درصورتیکه بجای دوره برداشت چوب 5 ساله از دوره برداشت چوب 10 ساله استفاده شود که قطر تنه هر درخت به حدود یک متر برسد و هفت متر تنه صاف داشته باشد که حداقل 6 متر مکعب چوب گردبینه در مزرعه دارد میزان سوددهی طرح حدود ۶ برابر میشود، بنابراین بهینه ترین زمان برداشت محصول زراعت چوب پالونیا هیبرید اصلاح شده طب جو برای تاجران و سرمایه گذاران بین سالهای هشت تا ده سالگی درخت هست و اولین زمان تجاری برداشت محصول بعد از سال پنج یا حداقل قطر تنه چهل سانتیمتر هست . 

به امید سبز شدن وطن عزیزمان ایران

بازگشت سرمایه از سال دوم تا سوم درخت پالونیا هیبرید طب جو:

 از برگ های درختان پالونیا به عنوان علوفه دام به قیمت روز یونجه حدود کیلویی 4 هزار تومان یا برای تولید کود برگ کیلویی 4 تا 8 هزار تومان بسیار کاربردی و درآمد زا است.

برگ پالونیا حدود : ۲۲ درصد پروتئین ، ۳ درصد نیتروژن ، ۱ درصد روی ، سه عنصر پتاس ، فسفر و آهن هریک بین نیم تا یک درصد ، کلسیم حدود ۲ تا ۳ درصد و ... دارد .

از سال دوم از شکوفه ایش به عنوان دمنوش دارویی برای برونشیت و ریه قابل بسته بندی و فروش هست ، همچنین برای زنبور داری و تولید عسل دارویی پالونیا هیبرید میشه استفاده کرد.

از زیبایی گلهایش در طی دو ماه از سال و از سایه برگ ها و غنچه ها و شاخه ها درطول سراسر سال به عنوان باغ مجالس و تفرجگاه میشه درآمد کسب کرد و کل سرمایه اوایه طرح را برداشت کرد .

برای طرح های بالاتر از ده هکتار :

از شاخه های درخت قابل استفاده تجاری برای راه اندازی کارگاه ذغال چوب پالونیا هیبرید طب جو و

راه اندازی کارگاه نجاری تبدیل درخت گردبینه به الوار چهار تراش رامبری شده (تولید تخته صنعتی)

راه اندازی کارگاه تولید کود برگ بسیار عالی از برگ های درختان پالونیا هیبرید اصلاح شده طب جو


چوب و الوار صنعتی درختان پالونیا هیبرید طب جو :

محاسبه ارزش الوار چهار تراش رامبری شده پالونیا هیبرید یا تخته چهار تراش پالونیا هیبرید خشک شده بر حسب ، متر مکعب الوار چهار تراش رامبری شده میباشد.

الوار پالونیا از لحاظ استحکام از چوب روسی قوی تر و از لحاظ سبکی بسیار سبکتر و با ارزش تر هست ، هر متر مکعب الوار چهار تراش رامبری شده پالونیا با رطوبت پانزده درصد حدود سیصد کیلو گرم هست که اکنون حدود هفت تا هشت میلیون تومان ارزش دارد.

بعد از برش چوب درخت از مزرعه ، مجددا ریشه پالونیا جوانه میزند و رشد میکند و تا ده دوره برداشت محصول تکرار میشود . مقاوت چوب پالونیا در برابر حرارت و آتش تا دمای حدود چهارصدو بیست تا چهارصد و پنجاه درجه سانتیگراد است ، بنابراین در محصولات چوبی با مقاومت دمایی بالا بسیار مفید است.چوب پالونیا عایق رطوبت و برودت هست و برای تولید تخته اسکی و قایق سازی و دکوراسیون داخلی نرده ، پله ، پرده چوبی و منبت درشت و خراطی و میز و کمد و صندلی و آلاچیق و ترمووود نمای ساختمان و ... کاربرد دارد و خاصیت رزوناس خوبی که الوار پالونیا دارد برای ساخت ابزار موسیقی مانند گیتار و تار و ... بسیار مناسب هست زیرا مشخصات اکوستیکی ابزار آلات موسیقی ساخته شده از چوب پالونیا با تغییر آب و هوا حفظ می شود .

چوب پالونیا راست تار، نرم، روشن، صاف و بسیارسبک است و براحتی در هوای آزاد بدون باران طی حدود یک ماه خشک می شود. این چوب دارای خاصیت مقاومت بالا در برابر آتش گرفتن دارد ، به همین دلیل ذغالی بسیار با دوام تولید می کند.

ضریب همکشیدگی چوب پالونیا کمتر از چوب سوزنی برگان و سایر پهن برگان است. مراحل خشک کردن چوب پالونیا در دمای دستگاه خشک کن حدود ۶۰ درجه سانتی گراد بمدت حدود ۱۲ ساعت ، موجب کاهش رطوبت تا حدود ۲۰ درصد میشود و تغییر شکلی در ظاهر چوب ایجاد نمی شود در صورتیکه ، چوب صنوبر کج شده و می شکافد. چوب پالونیا در مقابل پوسیدگی هم مقاوم می باشد و خاصیت رزونانسی خوبی دارد.

چوب پالونیا به رنگ روشن و با رگه های طبیعی زیبا و بدون گره است که براحتی میشود روی آن عملیات مختلف را انجام داد. در مقایسه با گونه های دیگرچوب، چوب درخت پالونیا شکل خود را بدون خمش و پیچ و تاب حفظ میکند.

چوب پالونیا هیبرید یکی از سبک ترین چوب های روی زمین است و سختی آن نیز خوب است و بعد از فرایند خشک کردن ، به میزان بسیار زیادی نسبت به نفوذ رطوبت مقاوم است. مقاومت در برابر خوردگی، اسید و قلیا از ویژگی های منحصر بفرد این چوب است. پالونیا چوبی سبک دارد که در عین سبکی به سادگی دچار سایش نمی شود؛ چوب پالونیا براحتی خرد نمی شود ولی بخاطر نرمی آن براحتی تراشیده شده و رنگ پذیری بسیار عالی دارد.

کاربردهای چوب با ارزش درخت پالونیا بسیار گسترده است و از تمام قسمت های درخت آن می‌شود استفاده کرد. چوب پالونیا بسیار سبک و قابل انعطاف و در عین حال محکم و بسیار بادوام است به سهولت خشک می شود، اعوجاج پیدا نمی کند و به سادگی شکاف یا ترک بر نمی دارد و فرم دهی بالایی نیز دارد. صنایع درب و پنجره و میز و مبلمان ساخته شده با چوب پالونیا حتی در مناطق مرطوب هم بسیار کاربردی است که به زودی شاهد تحول اقتصادی و اشتغالزایی بسیار خوبی توسط چوب پالونیا هیبرید در صنعت چوب میهن عزیزمون ایران خواهیم بود .

صنعت زراعت چوب درختان پالونیا هیبرید کاربردی ترین و سودآورترین درختان در بین انواع زراعت چوب در شرایط کشاورزی کم آب کشورمان هست

زراعت چوب نهال پالونیا هیبرید طب جو رشدی را که یک درخت جنگلی پس از ۸۳۰ سال در جنگل مازندران ایران شهر ساری روستای گرجی کلای کرده است را طی ۸ تا ۱۰ سال در آنجا خواهد داشت و دیگر نیازی به قطع درختان جنگلی برای چوب و الوار چوب تخته چهار تراش آنها نیست.

یا نهال پالونیا هیبرید اصلاح شده طب جو رشدی که درختان بلوط زاگرس ایران در جاده های یاسوج به شیراز طی ۵۰۰ سال داشته اند را طی حدود ۵ سال در زمین های کشاورزی فارس خواهند داشت و دیگر نیازی به قطع درختان بلوط بخاطر چوب تخته بلوط یا ذغال ( زغال بلوط ) آنها نیست.

چوب پالونیا هیبرید بسیار باارزش تر از چوب جنگلی یا نراد روسی است و ذغال پالونیا هیبرید بسیار بهتر از زغال بلوط کاربرد دارد .

چوب پالونیا کاربردهای بسیار گسترده ای با درآمدزایی و اشتغال و ارزآوری فرآوران دارد .

از شاخه ها و ضایعات چوبش بهترین ذغال فشرده چوب پالونیا هیبرید تولید میشود.


درخت 🌳و فرهنگ درختکاری اقتصادی🏡 در کشور:

همه ما هر سال از فواید درخت نوشته ایم. از سایه اش، چوبش، میوه اش و اکسیژن خالصش و...اینها را همه از بریم.

این درختان باعث معتدل کردن هوا هستند و منابع آب را حفظ می کنند و جلوی فرسایش خاک را می گیرند. 

اینکه با افزایش نفوذپذیری خاک، خطر سیل را کاهش می دهند. 

اینکه برگهای ریخته شده از درختان موجب تقویت مواد آلی خاک می شوند.

اینکه تا 20٪ صرفه جویی در هزینه های سرمایشی و تا 10٪ هزینه های گرمایشی خانه های اطراف را کاهش می دهند. 

اینکه تردد مردم برای خرید در مناطق پر درخت بیشتر است و مردم در این جور جاها 12٪ بیشتر پول خرج می کنند. 

اینکه بیمارانی را که در آن سوی پنجره اتاقشان درخت است زود تر خوب می شوند. 

اینکه هر چه درخت بیشتر می شودخشونت مردم جامعه کمتر می شود. 

اینکه یک ردیف درخت در امتداد اتوبان آلودگی صوتی را تا 50٪ کاهش می دهد. 

اینکه 340 درخت موجود در هر کیلومتر مربع بیماری آسم را در مردم 25٪ کاهش می دهد. 

اینکه مردمی که در کنار فضای سبز زندگی می کنند40٪ کمتر چاق می شوند. 

اینکه قدم زدن در میان درختان استرس و عصبانیت و افسردگی را تا حد زیادی کاهش می دهد. 

اینکه در یک مطالعه مشاهده شده است که بعد از ایجاد فضای سبز در کنار یک جاده تصادفات 46٪ کاهش پیدا کرده است.

 09173056193 tebjoo

به امید سبز شدن وطن عزیزمان ایران

تنها جامعه متفکر، امکان پیشرفت دارند.

خانه و شهر و کشور زیبا ساختنی است

به امید سبز شدن وطن عزیزمان ایران

نظرات کاربران
شما هم می توانید در مورد این مقاله نظر دهید
افزودن نظر جدید
برای ثبت نظر ابتدا باید به حساب کاربری خود وارد شوید و یا در صورتی که هنوز ثبت نام نکرده اید، ثبت نام کنید.
افزودن نظر جدید
برای ثبت نظر ابتدا باید به حساب کاربری خود وارد شوید و یا در صورتی که هنوز ثبت نام نکرده اید، ثبت نام کنید.
  • nikan

    عالی ok موفق باشید

  • جمال زمانی زاده

    باسلام بنده مقاله شما را بطور کامل مطالعه کردم و بسیار استفاده کردم و لذت بردم و به امید خدا در صدد تامین سرمایه و انجام یک پروژه خوب خواهم بود و بنابراین در آینده نزدیک با شما در تماس خواهم شد و حتما سعی میکنم بصورت حضوری بازدیدی از پروژه شما داشته باشم .موفق و شادمان باشید

    • account_box

      محمد مهدی نعمت اللهی

      1400/11/25

      متشکریم از حمایت ها و محبت های شما عزیزان که به ما انرژی مثبت میدید تا بهتر کار کنیم و بهتر ادامه بدیم 🌹🙏

طراحی و ساخت وبسایت توسط www.shopikar.com