درخت پالونیا و درخت افرا مهاجم یا مفید؟
1402/5/9

هیچ جانداری برای محیط زیست کره زمین خطرناکتر از انسان نیست. وقتی گفته میشود بذر برخی درختان مهاجم هستند به این معنی نیست که با اسلحه مردم را میکشند یا خفه میکنند . درختان از طریق بذر یا قلمه ،پاجوش یا کشت بافت تکثیر میشوند . بذر بسیاری از درختان مانند افرا و انجیر و بادام و ... در خاکی که شرایط رشدش مناسب باشد جوانه میزند و رشد میکند. همه درختان برای محیط زیست مناسب هستند ولی برای برداشت تجاری باید بدانیم چه جنس از چه نهالی در چه محیطی و چگونه باید کاشت و نگهداری کنیم تا به ثمر تجاری برسیم. پالونیا هم درخت بسیار مفید و بسیار سودهی هست پالونیا بیست و هفت گونه مختلف دارد با کیفیت های متفاوت توصیه ما بهترین گونه نهال پالونیا هیبرید اصلاح شده طبجو برای زراعت چوب صنعتی و برای تولید اکسیژن برای رشد سریع تجاری و سایه اندازی و زیبایی گلهایش برای فضای سبز شهری و اگرو توریسم مفید هست درختان پالونیا طبجو برای آبخیزداری و هدایت باران به سفره های آب زیرزمینی و جلوگیری از فرونشست زمین و جلوگیری از فرسایش خاک هم بسیار مفید هستند. فقط باید بدانیم چه نژادی از نهال پالونیا مناسب برای چه منطقه ای و چطور کاشته وطی چندین سال چطور نگهداری اصولی شوند. درخت افرا هم مفید هست که صدو سی ودو گونه مختلف در آسیا و اروپا و آمریکا وجود دارد. از طریق بذر تکثیر میشود هر چند رشد کمی دارد چوب خوبی دارد و میوه افرا بالدار کروی با دوبال زاویه دار به شکل عدد هشت در تابستان پخش میشود و در بیشتر خاک ها رشد میکند . بسیاری از آفات برگخوارها و قارچ ها و سوسک ها و شته از آن استفاده میکنند و و دراین درخت تکثیر و منتقل میشوند که برخی آفات میتوانند موجب نابودی کامل درخت افرا شوند . درخت افرا در اکثر شهرها و حتی شهرداری کشور ایران هم کشت و ترویج میشود. هیچ درختی برای کره زمین مزاحم و مخرب نیست . به امید سبزشدن وطن عزیزمان ایران و به امید سبز شدن وطن عزیزمان زمین

هیچ جانداری برای محیط زیست کره زمین خطرناکتر از انسان نیست.

وقتی گفته میشود بذر برخی درختان مهاجم هستند به این معنی نیست که با اسلحه مردم را میکشند یا خفه میکنند .

درختان از طریق بذر یا قلمه ،پاجوش یا کشت بافت تکثیر میشوند . بذر بسیاری از درختان مانند افرا و انجیر و بادام و ... در خاکی که شرایط رشدش مناسب باشد جوانه میزند و رشد میکند.

همه درختان برای محیط زیست مناسب هستند ولی برای برداشت تجاری باید بدانیم چه جنس از چه نهالی در چه محیطی و چگونه باید کاشت و نگهداری کنیم تا به ثمر تجاری برسیم.

پالونیا هم درخت بسیار مفید و بسیار سودهی هست پالونیا بیست و هفت گونه مختلف دارد با کیفیت های متفاوت توصیه ما بهترین گونه نهال پالونیا هیبرید اصلاح شده طبجو برای زراعت چوب صنعتی و برای تولید اکسیژن برای رشد سریع تجاری و سایه اندازی و زیبایی گلهایش برای فضای سبز شهری و اگرو توریسم مفید هست درختان پالونیا طبجو برای آبخیزداری و هدایت باران به سفره های آب زیرزمینی و جلوگیری از فرونشست زمین و جلوگیری از فرسایش خاک هم بسیار مفید هستند.

فقط باید بدانیم چه نژادی از نهال پالونیا مناسب برای چه منطقه ای و چطور کاشته وطی چندین سال چطور نگهداری اصولی شوند.

 درخت افرا هم مفید هست که صدو سی ودو گونه مختلف در آسیا و اروپا و آمریکا وجود دارد. از طریق بذر تکثیر میشود هر چند رشد کمی دارد چوب خوبی دارد و میوه افرا بالدار کروی با دوبال زاویه دار به شکل عدد هشت در تابستان پخش میشود و در بیشتر خاک ها رشد میکند . بسیاری از آفات برگخوارها و قارچ ها و سوسک ها و شته از آن استفاده میکنند و و دراین درخت تکثیر و منتقل میشوند که برخی آفات میتوانند موجب نابودی کامل درخت افرا شوند . درخت افرا در اکثر شهرها و حتی شهرداری کشور ایران هم کشت و ترویج میشود. هیچ درختی برای کره زمین مزاحم و مخرب نیست . 

به امید سبزشدن وطن عزیزمان ایران

و به امید سبز شدن وطن عزیزمان زمین 


درخت افرا درخت پالونیا مفید یا مهاجم؟
نظرات کاربران
اولین نفری باشید که درباره این مقاله نظر می دهید
افزودن نظر جدید
برای ثبت نظر ابتدا باید به حساب کاربری خود وارد شوید و یا در صورتی که هنوز ثبت نام نکرده اید، ثبت نام کنید.
افزودن نظر جدید
برای ثبت نظر ابتدا باید به حساب کاربری خود وارد شوید و یا در صورتی که هنوز ثبت نام نکرده اید، ثبت نام کنید.
طراحی و ساخت وبسایت توسط www.shopikar.com